Wanneer je een melding wilde doen (bijvoorbeeld over kapotte afvalbakken, achtergelaten containers lachgas) dan was een kort berichtje op X voldoende. Eventueel werd nog aanvullende informatie gevraagd, maar meestal werd het probleem op heel korte termijn opgelost.
Via het eigen X-kanaal liet @Stadsbeheer010 weten dat deze korte weg niet meer mogelijk zou zijn. Meldingen zouden voortaan worden afgehandeld via de app MeldR, zo werd meegedeeld. Er zou dus niets veranderen. Helaas is de werkelijkheid anders.
Na een melding met foto, locatie en omschrijving krijgt de melder per kerende post een bewijs van ontvangst en een meldingsnummer, maar daar houdt de dienstverlening vaak op. Zelfs het bericht dat de melding is afgehandeld, wanneer dat voor de melder niet het geval blijkt.
Als voorbeeld, diverse keren werd geklaagd over een opgeblazen afvalbak die al sinds oudjaar (!) in de Oranjelaan ligt, naast het fietspad in het Rozenburgpark. Ophalen is een fluitje van een cent, zou je denken, zeker wanneer regelmatig ploegen van de gemeentereiniging langs komen. Maar nee hoor, na anderhalve maand ligt hij er nog steeds.
Opnieuw een melding via X lijkt nu iets in beweging te zetten. De melding wordt naar Stadsbeheer doorgestuurd. Nu maar afwachten.