Enige tijd na een melding reageert MeldR met onder andere deze zin:
‘We hebben uw melding (…) met onderwerp (…) ter hoogte van (…) afgehandeld.’
Hoe interpreteert de melder deze mededeling? Deze zal denken dat zijn melding daadwerkelijk is opgelost (afgehandeld), dus dat een container lachgas inderdaad is weggehaald, dat een opgeblazen afvalbak is vervangen of een omver gereden verkeerspaaltje is rechtgezet.
Maar MeldR denkt daar anders over. Onder ‘Afgehandeld’ verstaat deze afdeling waarschijnlijk dat de melding is doorgegeven naar de verantwoordelijke afdeling binnen de gemeente. Want wat blijkt keer op keer? Na de mededeling ‘afgehandeld’ blijkt de container lachgas niet te zijn verwijderd, is de opgeblazen afvalbak niet opgeruimd en ligt het verkeerspaaltje nog steeds op straat.
Ergernis troef dus, ook al blijkt enige tijd later dat het probleem toch is opgelost. Zou MeldR niet beter een andere formulering kunnen bedenken?